Juniorträning 2024 på Trosa Golfklubb - Nu är det dags att anmäla sig! Träningen är uppdelad i grupperna Nybörjargrupp, Breddgrupp, Tävlingsgrupp samt Öppen träning. Läs mer om respektive grupp nedan.

Nybörjargrupp
Nybörjargruppen riktar sig till juniorer som inte har grönt kort och vill prova att träna och spela golf. Gruppen är öppen för både flickor och pojkar ålder 7–12 år.

V19-24
Onsdagar 16.30-17.30

V32-V33
Onsdag 16.30-17.30

Trosa GKs tävlingsjuniorer
Anmälan Nybörjargrupp

Breddgrupp
Breddgruppen riktar sig till juniorer som har grönt kort och vill träna regelbundet under säsongen. Gruppen är öppen för både flickor och pojkar ålder 9-16 år.

V17-26
Måndag, onsdag 16.30-17.30

V32-V37
Måndag, onsdag 16.30-17.30 (OBS start V32 sker onsdag 7/8)

Utöver de regelbundna gruppträningarna får deltagare i breddgruppen även tillgång till ett par enskilda avstämningar med David under säsongen.

Tävlingar
För breddgruppen rekommenderas klubbtävlingar på Trosa GK, Teen Cup och Ungdomsserien. Det är inget krav att tävla men vi uppmuntrar och stöttar de som vill!

David Kastenfalk
Anmälan breddgrupp

Tävlingsgrupp
Tävlingsgruppen riktar sig till juniorer som tävlar aktivt och tränar regelbundet. Gruppen är öppen för killar och tjejer mellan ca 10-21 år.

V17-26
Måndag, onsdag 17.45-19.00

V32-V37
Måndag, onsdag 17.45-19.00 (OBS start V32 sker onsdag 7/8)

Tävlingar
Deltagare i tävlingsgruppen representerar Trosa GK i juniorserien (lag) och även individuellt på klubbtävlingar, Teen Cup och Juniortourens tävlingar i olika divisioner.

David Kastenfalk
Anmälan tävlingsgrupp

Öppen söndagsträning för juniorer & knattar
Söndagar 12, 19 och 26 maj
kl 13.00-14.00

Söndagar 2, 9 och 16 juni
kl 13.00-14.00

Öppen för alla upp till 18 år oavsett golferfarenhet. Klubbor finnas att låna. För barn under 7 år skall en vårdnadshavare vara med. Ingen föranmälan krävs, kostnadsfritt!

Juniorer och knattar är framtiden!
På Trosa Golfklubb satsar vi långsiktigt på våra juniorer och knattar. Klubben har sedan 2023 anställt en till PGA tränare som har huvudansvaret för juniorernas träning tillsammans med äldre juniorer och ideella medlemmar. Klubbens ambition är att bygga en utvecklande, rolig och över tid hållbar juniorträning som riktar sig till knattar och juniorer som spelar eller vill börja spela golf.

PGA Vägen till Trelleborg

Vill du eller dina barn vara med i Trosa GKs härliga juniorgäng?
Kontakta David Kastenfalk via david@kastenfalkgolf.se