GDPR-policy

Trosa Golfklubb hanterar följande personuppgifter för samtliga medlemmar och för dem som deltar i utbildningar, aktiviteter eller sponsrar föreningen. För minderåriga även för målsman.

• Namn
  • Adress
  • Personnummer
  • e-post
  • Telefonnummer
  • Golf-id
  • Kön
  • Närvaroregister
  • Uppgifter om faktureringar och betalningar
  • Anmälningar till aktiviteter och tävling.
  • Tävlingsresultat
  • I förekommande fall uppgifter om allergier och specialkost

Dessa uppgifter behövs för att bedriva föreningens verksamhet. Vissa uppgifter om medlemmar lämnas vidare till kommunen och Svenska Golfförbundet/Riksidrottsförbundet.

Inom kommunen används uppgifterna som underlag för utbetalning av föreningsbidrag. Sedan kontroll och beslut utförts gallras/anonymiseras uppgifterna varefter vissa uppgifter sparas för statistiska ändamål.
Riksidrottsförbundet har utfärdat riktlinjer för idrotten avseende Dataskyddsförordningen. Dessa tillämpas av Trosa Golfklubb.

Genom att vara medlem i Trosa Golfklubb godkänner du att vi hanterar dina personuppgifter i enlighet med Dataskyddsförordningen (GDPR).

Svenska Golfförbundet

Inom golfen gör vi dagligen vi en stor mängd databehandlingar i Golfens IT-system (GIT) som är Golfsveriges gemensamma verksamhetssystem. Du som golfare kan bland annat boka starttid, registrera handicapgrundande ronder och anmäla dig till tävlingar i webbtjänsten Min Golf. Golfklubbar administrerar medlemsregister, arrangerar tävlingar och utbildningar. Vi på SGF för bland annat statistik över golfspelet i Sverige, skickar nyhetsbrev och tillhandahåller adresslistor för tidningen Svensk Golf.

Ny personuppgiftspolicy
Du ska kunna känna dig trygg med hanteringen av dina personuppgifter i golfen. I samband med övergången till GDPR har vi tagit fram en policy som beskriver hur vi registrerar, lagrar och använder den information vi har om dig, vilka regelverk och bestämmelser som gäller kring personuppgifter i Golfsverige och vilka rättigheter du har som medlem och privatperson. Du hittar den nya policyn på golf.se/personuppgiftspolicy.

Ta del av dina egna personuppgifter
I webbtjänsten Min Golf kan du se majoriteten av de personuppgifter som registrerats och behandlats. Det gäller allt från dina adressuppgifter till handicappåverkande ronder och resultat i golftävlingar. Du kan själv ändra, ta bort och lägga till uppgifter. I Min Golf finns också ett antal personliga inställningar du bör känna till, exempelvis att du kan NIX:a dig från utskick och enkäter.

Information från SGF

Vill du veta mer om dina rättigheter eller hur vi på Svenska Golfförbundet hanterar dina personuppgifter, kontakta oss på info@golf.se.